Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ozab's Soldier Guide!

3 posters

Go down

Ozab's Soldier Guide! Empty Ozab's Soldier Guide!

Post by Ozab Sun Feb 14, 2010 12:09 pm

Grenade ready? Sub Machine Gun ready? Combat medicine ready?
It's time to rock!
Als jij de hele tijd wordt verslagen met je soldier door die irritante gunners en commandos, is dit de guide voor jou!

Voordat je deze guide gaat lezen, er zitten wat afkortingen in de guide, hier staan de betekenissen:
bb=burning bullets
gs=grenade spam
6s=sixth sense
cm=combat medicine
bs=blasting strike
smg=submachine gun


Soldier

De soldier kan je zien als een support class, hij kan teammaten healen en ze helpen met killen door Burning Bullets, Grenade Spam en Blasting Strike te gebruiken. Maar hij kan meer dan dat! Soldiers hebben ook nog sixth sense, dat is een van hun beste abilities! Hiermee kan je vijanden door muren heen zien, een tijdelijke legale wallhack, maar jij bent niet de enige die hier profijt van heeft, je hele team kan de vijanden nu zien! Door zijn abilities is de soldier dus een support class, als soldier moet je gwn bij de gunners blijven en die de hele tijd healen en meehelpen met killen. Als je gaat solo'en, wordt je vaak gekillt door gunners (als ze een beetje goed kunnen spelen). Blijf daarom dicht bij je teammaten en ondersteun ze met al je goede abilities!

Weapons

Als soldier heb je best wat keus tussen de wapens, zo kan je kiezen uit: een submachine gun, een shotgun en een pistool. Ik zou de snelle (of uber/super) smg nemen en de long range pistol erbij nemen. De smg voor dichtbij, en het pistool voor ver weg, het long range pistool is erg goed, onderschat hem niet! Hij doet zo'n +/- 20 damage per schot, je kan een commando in 1 clip killen. Het nadeel aan deze build is dat als je smg moet reloaden, je geen goed short range wapen hebt. Daarom moet je je vijanden zo snel mogelijk killen en het liefst in 1 clip. Je kan natuurlijk ook nog andere wapens nemen, hier zijn wat andere combinaties met hun voor- en nadelen.
Uber/Super smg+fast smg: Hier heb je 2x de snelle smg, geen last van reload want je pakt gwn je 2e wapen. Maar je hebt geen long range wapen en je kan niet zoveel tegen snipers doen.
Fast (of Uber/Super) smg+ fast (of Uber/Super) shotgun: de shotgun doet op short range best veel damage, maar gebruik hem alleen als je er echt goed mee kan mikken. Ook hier heb je geen long range wapen.
Als explosive heb je twee keuzes, of de tnt, of de granaat. Ben je meer vehicle focused, pak de tnt, ben je meer infantry focused, dan pak je de granaat. De granaat vind ik een van de beste wapens voor de soldier. Als je goed gooit, doe je zo +/- 50 damage.


Abilities

Tja...de soldier heeft zoveel fijne abilities, welke moet je nu kiezen?
Zo zou ik mijn Hero Points spenderen:
lvl 2 - CM 2
lvl 4 - CM 3
lvl 6 - CM 4
lvl 8 - CM 5
lvl 10 - 6s 1
lvl 12 - BB 1
lvl 14 - BB 2
lvl 16 - BB 3
lvl 18 - BB 4
lvl 20 - BB 5
lvl 22 - GS 1
lvl 24 - BS 2 (wissel die GS punt om voor een BS punt, want 1 BS is useless imo)
lvl 26 - BS 3
lvl 28 - BS 4
lvl 30 - BS 5

Waarom zou ik het zo doen? Nou, CM moet sowieso als eerste omhoog, dit is voor jezelf en je team een erg handige skill. Daarna komt 6s, deze abilitie helpt je team en jezelf ook erg goed. Daarna moet je BB lvlen, zodat je meer damage doet tegen je tegenstanders en zo heb je ze sneller dood. 1 punt in GS die je op lvl 24 weer moet ruilen voor een BS punt, want 1 BS vind ik niet goed, maar 1 GS is best goed. BS is alleen goed op hogere levels.


Fight


Ok, je wapens en abilities zijn gereed, het is tijd voor het gevecht! Maar...hoe ga je dat doen? Als je wat vijanden bij elkaar ziet, probeer in het midden te springen en gebruik BS, hierdoor zijn ze uitelkaar, gebruik BB om ze te burnen terwijl ze in de lucht zitten en gebruik daarna 6s, nu weet je waar ze zijn gelandt. CM moet je gebruiken als jij en/of je teammaten erg veel schade hebben. Nu komen de wat uitgebreidere tactieken tegen speciale vijanden.
Sniper: pak je long range pistol en schiet hem neer, heal als het nodig is.
Knifer: Blast hem weg met BS en burn hem, schiet hem nog een paar keer en hij is dood.
Gunner: Blast hem weg, als hij leg it doet, loop om een hoekje en gooi er een granaat bij, die zal iets van 50 damage doen, activeer ook 6s om te zien hoe hij loopt, als je hem weer ziet, gebruik je BB en schiet je hem dood, CM als het nodig is.
Soldier: Dit is gewoon een gevecht van skill, degene die het meest raak schiet wint ^^


Last edited by Ozab on Sun Feb 14, 2010 12:54 pm; edited 1 time in total
Ozab
Ozab
XV
XV

Posts : 695
Join date : 2009-12-30

Back to top Go down

Ozab's Soldier Guide! Empty Re: Ozab's Soldier Guide!

Post by Hidde Sun Feb 14, 2010 12:22 pm

Ozab wrote:BS is alleen goed op hogere levels.
Dat is zeker niet waar. BS is heel handig, vooral tegen gunners, als je ze tegen de muur aan BS't. Daar kun je vaak goede damage mee doen, maar de hits ermee zijn erg verschillend. Ik heb er vaak genoeg 1 mee gehit, maar ook 148 (BS3). Om dit succesvol te doen, moet je springen en dan BS'en.
Hidde
Hidde
V
V

Posts : 613
Join date : 2010-01-24
Age : 114

Back to top Go down

Ozab's Soldier Guide! Empty Re: Ozab's Soldier Guide!

Post by ChroniX Mon Feb 15, 2010 2:53 am

Ik zou eerder deze abilities nemen:
5 CM, 3 BB, 2 BS en 5 GS

Vind ik het best, maar is natuurlijk mijn mening.
ChroniX
ChroniX
IV
IV

Posts : 251
Join date : 2010-01-31
Age : 30
Location : Belgium

Back to top Go down

Ozab's Soldier Guide! Empty Re: Ozab's Soldier Guide!

Post by Guest Mon Feb 15, 2010 11:15 am

TnT is sowieso voor bitches! Iedereen zou Grenade moeten pakken!

Guest
Guest


Back to top Go down

Ozab's Soldier Guide! Empty Re: Ozab's Soldier Guide!

Post by Hidde Mon Feb 15, 2010 11:47 am

@ChroniX: +SS1, je hebt nog een HP over
@Bearn: Als je ook vehicle maps speelt ben je met een granaat kansloos tegen tanks, je moet of vluchten of ze ergens vanaf BS'en, maar dat kan ook niet altijd.
Hidde
Hidde
V
V

Posts : 613
Join date : 2010-01-24
Age : 114

Back to top Go down

Ozab's Soldier Guide! Empty Re: Ozab's Soldier Guide!

Post by Guest Mon Feb 15, 2010 3:41 pm

Ik speel geen vehicle maps (of in ieder geval nauwelijks).

Guest
Guest


Back to top Go down

Ozab's Soldier Guide! Empty Re: Ozab's Soldier Guide!

Post by Hidde Mon Feb 15, 2010 11:11 pm

Dan is de granaat inderdaad het handigst. 50-60 damage per keer, met een goede BS erachteraan heb je je tegenstander zo verslagen.
Hidde
Hidde
V
V

Posts : 613
Join date : 2010-01-24
Age : 114

Back to top Go down

Ozab's Soldier Guide! Empty Re: Ozab's Soldier Guide!

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum